Video denilince akla ilk gelen internet sitesi olan YouTube, uzun süren bir geliştirme süreci ve bekleyişten sonra yeni güncellediği web site ara yüzünü kullanıcılara nihayet duyurdu. Bir eski bir yeni ara yüz arasında gidip gelen ve bu arada Türkçeleştirme işlevinin de tamamlandığı bu süreç sonrasında, Google Plus kullanıcılarının önceden aşina olduğu bir tasarım düzeni ile daha sade ve anlaşılır bir deneyim sunmayı vaat ediyorlar.
YouTube’un resmi blog sayfasında da belirtildiği üzere; bu yeni ara yüz ile birlikte kullanıcılar artık ana sayfalarındaki video rehberinden izlenilenler, ilgi alanları, abonelikler ve arkadaşların paylaşımlarına göre kanalları çok daha kolay bir şekilde keşfedebilecek ve abone olabilecekler. Yaklaşık bir yıldır geliştirilen bu özelliğin hem normal kullanıcı, hem de içerik sağlayıcılar açısından oldukça faydalı olduğu kesin. -Aynı zamanda bir süredir hizmet veren konu gezgini ile de izleme geçmişinize göre size önerilen kanalları takip edebilirsiniz.- Ayrıca bu geliştirmenin bir parçası olarak, rehber özelliği site odaklıdan ziyade mobil cihazlar, tabletler, konsollar ve akıllı tv’ler için de tam bir eşleşme sunuyor.
Ara yüze daha yakından bakacak olursak:
Ana sayfa
- Orta kısımda, abone olduğunuz kanallara ait videolar eski ara yüze göre daha yukarıda konumlandırılarak göz önüne alınmış.
- Sol kısımda, Google Plus’a benzer bir kenar çubuğu ile Daha sonra izle, İzleme geçmişi, Oynatma listeleri, sosyal medya ile eşleşme ve abone olunan kanalların bir listesinin yanı sıra kanal arama ve abonelikleri yönetme gibi sayfalara bağlantıları içermekte.
- Sağ kısımda ise yine Önerilen Kanallar sayfasına ait bir bağlantı ve hemen altında altı adet kanal önerisi bulunmakta.
Video sayfası
- Video sayfasında ilk göze çarpan şey sol kısımdaki yeni açılır menüler. Bu sayede, video sayfasından ayrılamadan kişisel araç çubuğunuza ulaşabilir veya izlediğiniz videonun sahibi olan kanalın diğer videolarına kolayca göz atabilirsiniz.
- Video oynatıcı daha yukarı alınarak daha göz önüne alınmış ve kanal bağlantısı ile abonelik butonu da video bilgisi, paylaşım, istatistik ve şikayet gibi butonlar ile birlikte alt kısma yerleştirilmiş. Video oynatıcıda da ufak tasarım değişikliklerinin yanı sıra durdurma butonuna tıklandığında aynı zamanda yüklemenin de durdurulmasını sağlayan bir özellik eklenmiş.
- Video sayfasındaki en büyük yeniliklerden biri de yorum yapan kullanıcılara ait profil resimlerinin görüntülenmesi. Bu sayede, yapılan yorumlar daha kişisel ve kolay bulunur bir hal almış. Uygunsuz bir yorum için şikayet bildirimi yapmanın yanı sıra uygunsuz bir profil resmi için de artık şikayet bildirilebilecek.
- Sağ kısımda yine her zamanki gibi izlenen video içeriğine bağlı olarak ilgili videolar listelenmekte. Bu kısım da yukarı konumlandırılarak daha fazla içerik ve sadelik sunulmakta.
Kısaca YouTube, kullanıcılar, içerik sağlayıcılar ve reklam verenler için tasarım, farkındalık, kişiselleştirme, keşfetme gibi noktaların yanı sıra mobil cihazlar ile daha iyi uyum sağlayarak kullanıcı deneyimini iyileştirmek için oldukça büyük bir adım atmış gibi görünüyor. Son bir yıl içinde kanal aboneliklerinde iki katı artış, günlük 4 milyarı aşan video izleme oranları, aylık 800 milyondan fazla ziyaretçi ve beklenenden %30 daha fazla büyüme gibi bazı istatistiklerden sonra kanal abonelikleri, mobil ve sosyal etkileşimler üzerine yoğunlaşmaları gayet mantıklı. Tabii ilk başta, bu yeni ara yüze alışmakta zorluk çekilebilir fakat özellikle Google Plus ile gelen yeni tasarım dili ile bu değişikliğin olması zaten kaçınılmazdı.