Bing Web Yöneticisi Araçları Güncellemesi


bing web yöneticisi araçları

Bing web yöneticisi araçları

Her ne kadar ülkemizde pek tercih edilmese ve genel olarak google gibi bir devin karşısında çok fazla şans bulamamış olsa da, Bing arka planda gelişmeye devam ediyor. Özellikle, web yöneticisi araçlarında son yapılan güncellemeler ile web site sahiplerinin hoşuna gidecek bazı yeni özellikler kullanıma sunuldu. Ayrıca, yeni bir kullanıcı deneyimi vaat eden görünüm iyileştirmesi ve eski özelliklerin geliştirilmesi de gözden kaçmıyor. Aslında aylar önce bing tarafından hazırlanan, google web yöneticisi araçları baz alınarak kayıtlı site sahiplerine yöneltilen ve benim de katıldığım oldukça detaylı bir anket yapılmıştı. Bu yüzden bu tür bir güncellemeyi şahsen ben bekliyordum.

Şimdi, geçtiğimiz haziran ayında yapılan Phoneix güncellemesi ile hizmete sunulan Link Explorer, SEO Reports,  SEO Analyzer, Fetch as Bingbot, Canonical Alerts, Disavow Links gibi özelliklerin ne işe yaradıklarına ve web site yöneticilerine ne gibi avantajlar sağladıklarına yakından bakalım.

 

Link Explorer (Bağlantı Gezgini)

bing link explorer

Bing bağlantı gezgini

Bu özellik ile herhangi bir etki alanı için bağlantı bilgilerini keşfedebilirsiniz. Bu sayede, belirttiğiniz bir URL için internet üzerinden hangi sitelerin bağlantı verdiğini kolayca görebilirsiniz. Örneğin, web sitenizdeki bir sayfa ya da herhangi bir içeriğe kaynak göstererek alıntı yapan veya site bağlantınızı ekleyerek diğer sitelerde yaptığınız yorumlar gibi dışarıdan gelen bağlantılar burada listelenir. Ayrıca, bu araç ile iç bağlantıları da keşfedebileceğiniz gibi, filtre ve ek sorgu girerek daha kişisel aramalar yapabilirsiniz.

 

SEO Reports (Arama motoru optimizasyon raporu)

Bu özellik ile sitenizin haftalık SEO raporunu alabilirsiniz. 15 SEO ilkesini temel alarak sitenizin bu ölçütlere ne kadar yakın veya uzak olduğunu saptamanızı sağlar. Bulunan hataların öncelik, adet ve kaynağını gösteren araç, yaptığı öneriler ile sitenizin arama motorları tarafından daha kolay taranması ve sonuçlarda hedeflenen anahtar kelimede daha üst sıralara taşımanız için yol göstermektedir. Örneğin, resimlerdeki eksik alt nitelikler, eksik meta dil bilgisi, çok kısa veya çok uzun sayfa başlıkları, eksik meta açıklama ve uzunlukları gibi.

 

SEO Analyzer

bing seo analizi

Bing SEO analizi

SEO raporlama ile aynı ilkelere dayalı olarak analiz yapan bu özellik ile yöneticisi olduğunuz onaylanmış site(ler) için görsel bir bilgilendirme alabilirsiniz. Adresini belirttiğiniz sayfanın hızlı bir analizini yaparak SEO standartlarına uygun olmayan ve düzeltmeniz gereken noktaları önceliğine göre görüntüleyebilirsiniz. Sol bölümde hatalar ve öneriler sıralanırken, sağ bölümde ise sayfa ön izlemesi ile birlikte belirtilen hataların konumu, türü ve önceliği gösterilmekte.

 

Fetch as Bingbot (Bingbot gibi getir)

Aslında Google’da uzun zamandır olan fakat Bing’e son güncelleme ile adapte edilen bu özellik ile web sitenizi dizine almak için tarayan Bingbot’un sitenizi nasıl gördüğü kod yapısında gösterilmekte.

 

Canonical Alerts (Kanonik bağlantı uyarıları)

Öncelikle “Kanonik (Canonical ) bağlantı öğesi nedir?” diye soracak olursak:
Bir web sitesine ait tamamen aynı veya benzer içerikteki sayfaların sahip oldukları farklı bağlantı adreslerini birbirine bağlamaya yarayan elemandır. Örneğin, sitenizin ana sayfasına ait birden fazla URL var ise (www.site.com, site.com,  http://www.site.com/index.html, site.com/ gibi), arama motoru botları bu URL’leri birbirinden bağımsız sayfalar olarak görüp duplicate, yani kopya içerik olarak nitelendirebilir. Bu durumda, dizine alınan sayfalarda page rank düşü olabileceği gibi sitenin yasaklılar listesine girerek arama sonuçlarında (SERP) sıra kaybetmesi veya tamamen silinmesi durumu dahi oluşabilir. Bu yüzden, 301 yeniden yönlendirmelerde olduğu gibi, özellikle birbirinin benzeri olan site içi bağlantıların bu eleman ile belirtilip, arama motorlarına bu sayfaların aslında aynı sayfa olduğu söylenmesi gerekir.

Bu araç ile yukarıda belirttiğim benzer içeriklerin taraması yapılarak site yöneticisi uyarılmakta ve bu sayede yönetici tarafından sitenin SEO yapısını etkileyecek olumsuzlukların önüne geçecek düzenlemeler yapılabilmekte.

 

Disavow Links (Onaylanmayan bağlantılar)

bing onaylanmayan bağlantılar

Bing disavow links

Son olarak, üzerinde duracağım ve de oldukça beğendiğim bir başka yenilik olan Disavow Links, yani Onaylanmayan Bağlantılar aracını inceleyelim.

Bu yeni araç ile Bing, web yönetici araçlarında Google’ın bir adım önüne geçmiş diyebilirim. Web site yöneticilerinin son zamanlarda en çok şikayet ettikleri bir konu da; istekleri dışında gerçekleşen ve sitelerini olumsuz yönde etkileyerek page rank kaybı yaşamalarına neden olan kötü niyetli backlink, yani geri bağlantılar. Bu tip backlink çıkışlarını önlemek için kesin sonuç verecek neredeyse hiç bir yol bulunmamakta ve site yöneticilerinin adeta elleri kolları bağlanmakta. Disavow Link aracı ile bu sorun tamamen tarihe gömülebilir. Sitenize gelen geri bildirimlerin sıralandığı listeden istemediğiniz kötü amaçlı veya düşük kalitedeki bağlantıları işaretleyerek veya el ile girerek o bağlantılar ile bir ilginizin olmadığını ve tamamen reddettiğinizi sayfa, dizin ya da alan adı bazında söyleyebilirsiniz.

 

Sonuçta Bing, her ne kadar hizmete sunduğu yeni özellikler ile olumlu bir gelişme sürecinde olsa da, yazının başında da belirttiğim üzere Google gibi sektörü domine eden bir devin karşısında kullanım oranları bakımından oldukça gerilerde. Dünya geneli istatistiklerinde Google %91,75’lik bir paya sahipken bu durum ikinci sırada yer alan Bing için sadece %3,27 (Statcounter Temmuz 2012 verileri). Bence bunun en büyük nedeni, Bing’in henüz yeterli seviyede bir algoritma ile statik web sayfaları yerine Google gibi yeni ve geniş içerikli sitelere yönelememiş olması ve yine web yönetici araçlarında arama sonuçlarına da etki edecek düzeydeki bir takım ciddi kronik sorunlar.

Reklamlar

↓ Yorum yazmak için tıklayın ↓

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s